Túra pro odvážná děvčata

Nádherná túra v oblasti Zillertal Arena – nejen pro odvážná děvčata!

Pozor „holky“! Vydáte-li se na tuto túru, musíte být sportovně aktivní, mít jistotu kroku a netrpět závratěmi. Cílem túry je podobně jako u túry pro „kluky“: radost z pohybu a zážitek z hor. A nesmíme opomenout: samozřejmě na vás čeká také odpočinek ve wellnessovém hotelu. Túra trvá čtyři dny a vede nádherným horským světem Zillertálských Alp a národním parkem  Vysoké Taury.

Túry nejsou s průvodcem!

Možné objednat v období od 15.06. do 30.09.2019 (změny vyhrazeny)

1. den

Než se vydáme do hor okouzlující horského údolí Zillertal, musíme natankovat sílu na další vzrušující dny v oblasti Zillertal Arena. V odpočinkovém hotelu v obci Gerlos necháme odpočinout duši. Mysl se uvolní a počáteční radost na napínavou túru nám vykouzlí úsměv do obličeje. Perfektním zakončením dne je vynikající večeře. Pokusíme se načerpat síly v spánku, protože další den na túře pro holky je sportovní a vysokoalpinistický.

2. den

Dobře posilněné po Zillertálské snídani startujeme v obci Gerlos. Z parkoviště u lanovky Isskogelbahn jdeme podél potoka východním směrem. Nejprve vede stezka příjemně chladným lesem a následně dojdeme k přehradní zdi přehrady Durlaßbodenspeicher. Za přehradou pokračujeme po nádherné lesní cestě podél jezera. Užíváme si nedotčené přírody a dojdeme k salaši Bärschlagalm. Malý kousek cesty jdeme po asfaltové cestě s výhledy na štavnatě zelené louky, na kterých se pasou krávy, a dojdeme k hostinci Finkau. U salaše Trisslalm jsme si zasloužily svačinu, užíváme si pohledu na okolní horský svět a necháme si popsat od majitele salaše vrcholky, které vidíme okolo nás a turistické stezky.

Posilněny domácími výrobky se ještě jednou musíme trošku zapotit na dalším úseku, který trvá 2,5 hodiny. Jedná se ale o nádherný výstup: nejprve jdeme po široké cestě ke stanici lanovky na materiál, která patří chatě Zittauer Hütte. Dále je cesta trochu strmější, puls nám se nám zvýší než dojdeme k cíli dnešní etapy chatě Zittauer Hütte. Cesta přes kamenné desky vede okolo vodopádu a my si užíváme pohledu na pohoří Reichenspitzgruppe s ledovci. Romantická poloha chaty u spodního jezera Wildgerlossee na úpatí pohoří Reichenspitzgruppe je jedinečná. Stejně tak jako nezapomenutelný pohled z pohodlné slunečné terasy na okolní ledovcový svět Gerloskee. V chatě Zittauer Hütte si rozhodně zasloužíme občerstvení.

3. den
Dobře vyspané a odpočinuté vycházíme od chaty Zittauer Hütte v nadmořské výšce 2.329 m n. m. odtud vede stezka k vrchnímu jezeru Gerlossee, které necháme na levé straně od nás a pokračujeme po cestě okolo kříže směrem na sedlo Rosskarscharte. Nejprve jdeme po krásné stezce, na které bychom neměly trpět závratěmi a měly mít jistotu kroku až k sedlu Rosskarscharte. Schody z kamenů vedou k přechodu sedla. Jakmile jsme tyto přešly, otevírá se nám nádherný výhled na vrcholek Reichenspitze s ledovcovými poli stejně tak jako na jezero Gerlossee.

Krátce před sedlem je možné vyjít k vrcholku Rosskopf (2.845 m). Nyní jsme překonaly strmý výstup a jdeme dolů kotlinou Rosskar k jezírku Rosskarlacke a do oblasti Keesböden. Na konci údolí Rainbachtal dojdeme ke kříži u rozcestí a k cestě vedoucí k chatě Richterhütte. Pod lanovkou na materiál začíná poslední výstup k chatě Richterhütte (2.367 m). Zde si odpočineme a posilníme se. Cesta zpět od chaty vede nejprve po stejné cestě k údolní stanici lanovky na materiál a dále dolů kolem starých salaší Rainbachalm a krásně vonícího borovicového lesa k chatě Krimmler Tauernhaus (1.622 m), našemu cíli dnešního dne.

Zde jsou v nabídce různé druhy ubytování, od jednoduchého pokoje s mnoha lůžky až po komfortní dvoulůžkové pokoje. Majitel chaty Riedl se stará o„ svou říši“ s nadšením a tak chata Krimmler Tauernhaus okouzlí svým šarmem a svým původním vzhledem, i když byly pokoje renovovány a modernizovány. Chata je totiž již 400 let rodinným majetkem a tak to má dle majitele Friedla také zůstat.

4. den

Posilněny vynikající snídání se vydáváme k vodopádům Krimmler Wasserfälle, k jednomu z nejoblíbenějších cílů Evropy. Oblast Krimmler Achental je přírodním pokladem a patří k národnímu parku Vysoké Taury. POZOR: během túry možná potkáme „staré známé“, dobře naladěné sviště či supy (Gyps fulvus), ti patří totiž k původním obyvatelům národního parku Vysoké Taury. Po dvou hodinách putování po mírných stezkách a podél potoka Krimmler Ache dojdeme k ohromujícím vodopádům Krimmler Wasserfälle a za další hodinu k cíli naší etapy túry pro holky k obci Krimml. Vodopády Krimmler Wasserfälle jsou nejvyššími v Evropě, překonávají výšku 380 metrů a vedou přes tři stupně. Jedná se o přírodní úkaz prvního stupně, který je perfektním ukončením náročné túry, která nás obdarovala nezapomenutelnými dojmy.