4 dny, více než 3 000 výškových metrů

Praví borci se odváží!

Nechejte se okouzlit malebným horským světem Zillertal Areny – a vydejte se při tom skoro až na hranici svých sil. Vedoucí turistického spolku Zell-Gerlos, Günther Hauser, sestavil na letošní léto fenomenální trasu.

Během čtyř dnů bude zdoláno více než 3 000 výškových metrů. Zillertal Arena vás doprovodí na vrcholnou misi 2016!

Tour Information

DEN 1

Naši túru začínáme na jižním okraji obce Krimml. Nejprve nás cesta povede podél vyhlídkové trasy Krimmlských vodopádů až po nejvyšší vodopád. Zde se začíná rozprostírat Krimmler Achental, jedno z nejkrásnějších vysokohorských údolí národního parku Vysoké Taury. Uprostřed tohoto údolí se nachází horská chata Krimmler Tauernhaus. Po zaslouženém odpočinku povede naše cesta na sever kolem kapličky, směrem nahoru do údolí Rainbachtal, po několika kličkách poté až po Schlagegg. Krátce za Schlageggem pokračujeme vpravo dolů po pěšině, poté kličkami nahoru k jezeru Rainbachsee (2 404 m) a vlevo podél jezera po zajištěné stezce k sedlu Rainbachscharte (2 724 m). Odtud nás stezka vede směrem dolů, kolem horní části jezera Wildgerlossee, dále serpentinami dolů ke spodní části jezera Wildgerlossee a podél jeho břehu k chatě Zittauer Hütte. Idylická poloha této chaty u jezera, na úpatí horské skupiny Reichenspitzgruppe je opravdu jedinečná. Zde ve výši 2 329 m poprvé přenocujeme.

DEN 2

Druhý den nejprve začíná mírným sestupem. Po 10 minutách odbočíme na moréně doleva a sestoupíme asi 100 metrů k potoku Gletscherbach. Po překročení potoka cesta nejprve pokračuje po travnatých svazích, později po suťových polích ca 2 hodiny nahoru až k sedlu. Kousek před sedlem Keeskarscharte vede skalní hrana (zajištěná ocelovým lanem) k přechodu. Po schodech se nejprve prudce stoupá na vrchol skály. Zde na nás čeká nádherný výhled na ledovec Schönachkees s horou Zillerkopf. Dobře zajištěná stezka vede podél šťavnatých zelených luk dolů k horské chatě Pasteinalm a dále k Issalm. Podél chaty s občerstvením Lackenalm opustíme údolí Schönachtal a dorazíme do obce Gerlos.

DEN 3

Třetí den začíná klidnější procházkou podél potoka Gerlosbach, poté kolem přehradního jezera Gmünder Stausee k hostinci Kühle Rast. Odsud vede obslužná cesta údolím Schwarzachtal, kolem chaty s občerstvením Schwarzachalm až k chatě Untere Schwarzachalm, resp. směrem nahoru k chatě Obere Schwarzachalm. Odtud pokračuje naše turistická stezka dnem údolí ca 2 hodiny k horskému sedlu Brandbergjoch ve výšce 2 307 m. Pohodlně ca 20 minut sestupujeme směrem k chatě Kolmhaus. Před dosažením Kolmhausu se po levé straně dostaneme k markantnímu vrcholu o výšce 2 700 m zvanému Brandberger Kolm s nezapomenutelným panoramatickým výhledem. Pro výstup a sestup vrcholu Brandberger Kolm počítáme ca 2 hodiny. Spokojeně a s úsměvem na tváři přenocujeme v chatě Kolmhaus ve výši 1 845 m.

DEN 4

Po dobrém posílení a odpočinku vede poslední trasa naší horské túry od chaty Kolmhaus horní stezkou přes nádherný horský les k chatě Labergalm a dále ke Kotahorn-Alm. Pustíme se po obslužné cestě (v zimě sáňkařská dráha) směrem dolů k ukázkové sýrárně a dostaneme se ke kapli Maria-Rast-Kapelle. Po čtyřech dnech a více než 3 000 výškových metrech jsme v Zellu am Ziller dosáhli našeho konečného cíle.

Obsah:

•     2 přenocování v hotelu (Krimml, Gerlos) ve dvoulůžkovém pokoji s polopenzí
  •     1 přenocování ve vícelůžkové místnosti na chatě Zittauer Hütte s polopenzí
  •     1 přenocování ve vícelůžkové místnosti na Berghotel Gerlosstein s polopenzí
  •     balíček na uvítanou s turistickými informacemi a mapou
  •     vypůjčení spacího pytle a bot do chat